Vegan road to harmony

Vegan road to harmony

2009. december 11., péntek

Téli hangulat

Igen, a vegetáriánus is fogyaszt alkoholt (legalábbis én már láttam példáját, megemlíthetünk mondjuk engem). Bár nem kifejezetten vegetáriánus dolog, de a forralt bor egy nagyszerű találmány, és ilyenkor télen még hasznos is tud lenni.

Náthaűző forralt bor:

Hozzávalók:
igény szerinti mennyiségű vörösbor (de legalább 1 liter javasolt)
egész fahéj
reszelt citromhéj (általunk reszelt vagy készen vásárolt)
ánizs
vanilia cukor (igazi Bourboun vaniliával (vagy vaníliarúd és kristálycukor))
kristálycukor
chili paprika (por vagy egész)
szegfűszeg

A forralt bort én úgy készítem, hogy már a legelején hozzáadok minden alapanyagot, és amikor felforr még hagyom főni egy rövid ideig.
Az ánizzsal és a chilivel legyünk nagyon óvatosak mert az ánizs átveszi könnyen a többi fűszer felett az irányítást, a túl sok chili pedig ihatatlanul csípőssé teheti az itókánkat.
A vaniliás cukor selymesíti az ízeket, így ezt lehet bátran adagolni.
A szegfűszegből sem kell túlontúl sokat tenni, elég literenként két teáskanálnyi.
A kristálycukor adagolási mennyisége pedig gyakori kóstolgatás során derül ki.

A forralt bor ízesítésénél is a fő tanács, hogy hozzáadni könnyebb, mint kivenni belőle!

A megfázást szinte rögtön száműzi, a jó hangulatot pedig vendégként fogadja a jól elkészített forralt bor.

Egészségünkre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése